torsdag 2 december 2010

X-mas!








Julen är snart här och allt var det innebär. Min jul kommer att spenderas nattetid på arbetet dessvärre. Denna jul blir annorlunda på många olika sätt. Men på lördag ska jag tillsammans med mina nära och kära fira "minijulafton". Min familj kommer fira julen på olika håll i år, känns som tradition tunnar ut. Det blir nog skillnad när man själv skaffar barn, julen är trots allt barnens högtid. Vi skippar även julklappar i år. Vad har Ni för jultraditioner?


Jag har julpysslat lite här hemma. Gillar inte äckliga jultomtar och röda kitchiga prylar. Jag kör på stilrent, med vitt, beige, zink och silver.

Ta hand om er!

( Tavla: Terry Voyce, Vas:Vitarum, Krona:Noll54, Madonna:Noll54, Bild2, Krans: Noll54, Spira:Noll54,Spegel:House Doctor, Madonna:Noll54,Julros:Noll54, Julgranskulor: Noll54, Soppterrin:Vintage)




2 kommentarer:

  1. så fint du har det där hemma. Försöker pynta lite här hemma men känns lika mysigt i år, vart tog julkänslorna vägen?
    Funderade på att bojkotta julgranen i år men ska införskaffa mig en å se om julen kommer då :)

    Våran ju blev helt upp och ner! Lilla familjen åker till ljungby och firar med andreas föräldrar och släkt. Första gången jag inte firar med min släkt! Kommer antagligen att tjuta som en gris på julafton :)

    Ha de gott!
    Kram från oss...

    SvaraRadera
  2. Anna-Karin: Tack så mkt! Inredning är ett bland mina största intressen. Julkänslorna kanske försvinner med åldern? Jag har en liten julgran på köksbordet, som sitter i en stor glasburk utan pynt. Väldigt enkelt och fint, ett tips! Förstår att det känns jobbigt att inte vara med Fam. Olsson. Men du har du skaffat dig en liten egen familj, mysigt värre! Det blir säkert superbra nere i Ljungby. En annan firar helt ensam tillsammans med en arbeteskompis och patienterna. Men jag är ledig nyår, då jävlar! =)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera

Babe, tyck till!