tisdag 10 januari 2012

Jag är en spackelkärring





Jävlar i havet vilken MakeUpStorehora jag är. Produkterna är to die for, men bara nästan. Borde kanske investera i aktier i bolaget? Diskuterade häromdagen med min väninna om vilka summor vi lägger på skönhet, inkl. hårvård. Det blev tyst, tyst som i graven och vi slutade att prata om det. Minst en flygbiljett som skulle räcka jorden runt. Men vad tusan vi blir ju vackra, tror vi iaf. Gamla slängan " du är så vacker utan spackel att du inte kan förstå ju mer kladdar ju mer du sabbar slår dig fri och gå". Stämmer inte. Men däremot beror det på hur makeupen är lagd. Kommer knappast i babyblå ögonskugga, gröna mascara, brun läpppenna och en för mörk foundationen som ger skarpa kanter, det går fett bort. Rätt bas är viktigaste och att bra penslar används.



Enligt min erfarenhet funkar inte billiga sminkmärken, de har inte samma hållbarhet och luktar påskkärring. Oftast har de också fula förpackningar. Inte för att vara ytlig och låta osmart men det är faktiskt väldigt osexigt att ha en necessär full med Isadorasmink. Om jag är dömande? Jo ja men jag säger bara sanningen. Och den kan vara hård. Jag sminkar mig för att känna mig fräsch och aldrig för någon annans skull. Osminkad kan jag vara bland min vänner, i matbutiker, på nattskiften och självklart på stranden. Sedan är det stopp! Jag har haft den tur att jag föddes mörkhårig, thank you mammi o pappi så mina ögonfransar och ögonbryn syns trots ingen makeup. Älskar mitt pigment sommartid, kallas då tattunge. Vilket är en komplimang. Med en solbränna behovs ytters lite makeup, lite solpuder som ger lyster, mascara, rouge och läppglans. Missbrukar läppglans sedan 16års ålder, äger ett 20tal och de är alltid med mig. Ska begravas med läppglans. Nog med sminktjat. Puss på er!

(Makeup: Makeupstore)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!