fredag 7 december 2012

I love pink
 

I allt mörker, sorg och snökaos så finns ljusglintar. Dessa glintar kan vara allt ifrån en kram, ett leende, ett ord och en materiel sak. Idag blir jag glad av färgen och de härliga prickarna på mina nya pjucks. Hur gulliga kan ett par skor vara liksom? För någon vecka sedan skrev en manlig fotomodell ifrån Aussie på min Instagram. Han är galet vacker. Mörkhårig, muskelös, vita tänder, tjockt hår och glittriga ögon. Avelsmaterial.  Jag levde på hans ord i flera dagar. Gorgeous skrev han. Min första tanke var om han var styrelseordförande i synskadades riskförbund. Men han ägde visst ingen blindkäpp.

Fick höra häromdagen att jag kan uppfattas som rak, hård och sann. Och att det  i sin tur kan förväxlas med bitterhet. Man ska vara rak och sann. Men att vara hård är ju mindre bra. Kanske beror det på att världen är hård och livet är ingen fluffig räkmacka för alla. Motsattsen till hård är mjuk, då är jag heller hård. Mjuk låter fjolligt och fegt som deg, svår handterligt. Låt mig vara hård som pansarplåt för de som känner mig på riktigt vet vem jag är egentligen. Och det är trots allt viktigast.

Följ mig på twitter, Dreamsbykia. Där är jag ännu vassare, ärligare, snuskigare, rakare, argare och lycligare. Love, K.

(Skor: All Star, Converse)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!