fredag 11 januari 2013

Hej då 2012


Sista lördagen på året spenderades i sängen tillsammans med min BFF Solan och fyra hundar. Vi summerade året 2012. Där låg vi. Mitt hår var fett, tovigt och hade en markant utväxt. Svarta ringar runt ögonen. Bar trasiga leggings i grenen och en urtvättad tisha utan behå. Vi låg där med en chokladask, tröståt de äckliga körsbärspunschen och marsipanen. Chokladen smakade röv, passade utmärkt till året 2012. Mitt tyngsta år hittills. Visst styr man sitt egna liv men allt går inte styra. Jag har känt mig som en bortsprungen flicka i den mörka skogen. Barfota i kall mossa med upprivna knän. Vilsen, ensam, rädd, skör och blottad. En liten flicka med en pansardräkt. Men året har även bjudit på fantastiska resor ,upplevelser och lyxtid tillsammans med vänner.

När sista chokladbiten var uppäten och jag råkade möta min spegelbild i fönstret då kom ångesten. Nytt jävla år. Ny start. Jag har sedan länge slutat att älta i gammalt groll. Låt året 2013 komma med värme. Mitt sista halv år som tjugoåring. Jag önskar självklart att få hitta kärleken, vara frisk, mysa med hundarna och vännerna.

Detta får mig att andas och blicka framåt:

- Finlandsresan med Camilla
- London och Justin Bieber tillsammans med Solan
- Summerburst med Solan
- 30 års kalas

En bra början. Nu satsar vi på att året 2013 blir det vackraste och bästa året. Jag är redo med taggarna utåt, ett leende och ett stort hjärta. Love, K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!