torsdag 18 april 2013

Bilexpert? Lätt
 

 

Hörru, Bosse bildoktorn kan slänga sig i väggen. Jag har blivit bilexpert. Jo, det är sant. Jag kan fylla på glykol (även kallad kylarvätska) och har vetenskapen om att det till ochmed finns olika slags glykol. Min bil har självklart den rosa aktiga glykolen som ska späddas, fint ska det vara. Fylla på olja och spolarvätska är busenkelt. Spolarvätskan doftar ljuvligt.

Pumpa däcken och de olika trycken har pluggas in. Är snart tjenis med bilrepratörer, däckkillar och besiktningsfolk. Är inne i biljungeln. Men nu är det förhoppningsvis semester därifrån. Min bil och plånbok behöver återhämtning och vila. Visst skulle det vara underbart att få äga en riktig fin bil men jag vill inte betala för den. Och vad jag vet så får man inte bilar gratis, tråkigt och förbannat dumt. Jag behöver ingen dyr bil för att briljerar med. Det kan lätt bli för mycket för åskådaren då, vart ska man lägga fokus på liksom, den snygga bilen eller den chica bruden?  Haha! Tur att jag har en snäll broder som äger snabba och fina bilar, han lånar ut dem om jag ber snällt. Gulle honom.

Kör försiktigt och miljönvänligt. Men lova att tjuvköra också. Plattan i mattan. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!