torsdag 14 november 2013

Överlevnadskit




Hörde på radion i veckan om tips för att överleva november. Jag började genast tänka på mitt överlevnadskit och nu tänker jag dela med mig till er. Det ska inte vara besvärligt och heller inte kostsamt.

1. Unna dig onyttigt i vardagen. Småkakor eller efterrätt på en tisdag. Va inte nojjig för din figur det är långt kvar tills beach 2014 och kärlekshandtag är sexigt. Bara mer att älska.

2. Dejta en vän. Det är lätt att man bara hänger med sina vänner. Utan planera in något kul. Bowla, gå på konstutställning, baka eller pyssla.

3. Våga bära färg. Alla går runt i svart och inte syns. Ha färgglada accar som vantar, scarf, strumpor eller ett smycke. Färg behövs i detta mörker.

4. Hemmaspa. Lägg ansiktsmask, inpackning i håret, måla naglarna, skrubba och njut. Lägg en snygg makeup. Titta dig i spegeln och repetera högt: - Jag är vacker och jag duger! Ta ett glas vitt eller bubbel till.

5. Prova på något nytt. Ny sport, läsa något du aldrig skulle läsa annars eller dejta någon okänd.

6. Boka in något att se fram emot. Dagdröm om det.

7. Hälsa på dina gamla föräldrar. Prata gamla minnen. Bara vara.

8. Skriv en bucket list. Börja checka av. Våga utmana dig själv.

9. Överraska någon. Ge beröm. Dela med dig av ditt vackra leende. Flörta. Kramas. Ha sex. Dansa. Sjung.

10. Sov. Gå ut i naturen. Umgås med djur. Stäng av all teknik. Tänd ljus. Köp snittblommor.

Några småtips för att överleva denna månad. På bilden ovan ser ni mitt nyaste inköp. En Hermes Kelly look a like i svartlack. Vintage. Den är svensk tillverkad.  Unik,  jag kommer troligen vara ensam om den. Visst är den ljuvlig?  Jag är stolt som en tupp!

Tillbaka blick på förra året då var mitt liv upp och ner vid denna tidpunkt. Fick magsår och hade en dödssjuk hund som jag hade beställt avlivning på. Vi gav Pippi en extra helg med journummer till avlivning. Jag låg i soffan tillsammans med henne i en hel helg. Bara grät och åt inget. Mina fina vänner kom och försökte mata mig med glass. Kärlek. Men Pippi svarade på behandlingen och lever idag ett helt normalt hundliv men med palliativ behandling. Mitt magsår försvann. November månad förra året avslutades med Swedish House Mafia. Livet vände då. Nedförsbacken började på livets väg.

Just nu går många av mina tankar till de drabbade i Filippinerna. Fruktsvärt. Alla kan göra något för någon. Så skänk en slant till dem istället för att köpa den dyra blaskiga take a way kaffet. Tänd ett ljus och inse hur lycklig lottad du är som lever här.

Love , K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!