lördag 22 mars 2014

Vackra vår



 

I tisdags kände jag mig så där stark, starkare än sjävlaste Pippi Långstrump. Lyssnade på hiphop (Drake) och solen sken. Musiken får mig att känna mig så där lagom kaxig. Allt kändes fantastiskt. Kvällen tillbringades på staden med en fika på flera timmar tillsammans med fina Ida. Veckan fortsatte i samma härliga anda. Onsdagen spenderades med min brorson och vi hade sällskap av Emma. De gav mig god energi. Torsdagen bjöd på middag med kollegorna och sällskapspel. Roligt och lärorikt. Solan skämde bort mig i fredags med blommor, mat och kramar. All denna glädje bidrar till att det går lättare att "överleva" nattveckan på jobbet. Vardagar som fylls med fina vänner och fint väder är det bästa. Så får gärna våren fortsätta.

Nästa vecka väntar bilbesiktning vilket betyder döden för mig. Jag hatar det. Rädd för kostsamma fel och massa krångel. Men Cami har lovat att vara med mig och hålla min hand. Går bilen igenom utan några större anmärkningar ska jag fira det med ett par nya dyra skor om inte får jag lägga all cash på reparationer. Nu håller jag alla mina tummar och tår att det blir ett par nya skor. Ett par italienska designskor. Handgjorda. Snälla bil var hel och funktionell. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!