onsdag 20 maj 2015

Spring för livet
 
 
Snabba ben kräver färg. Fiji instämmer. Träningen ger resultat även på vågen. Minst 10 år sedan jag hade den vikt som jag har nu. Känns superhärligt att vara 30plus och snart vara i toppform. Ser fram emot Lidingöloppet 15. Innan loppet krävs ännu mer träning och pepp. Jag och Helena ska göra detta tillsammans enda in i mål och att gå är absolut inget alternativ. Det ska kännas att man lever och båda är lika envisa (läs:tokiga).  Dock fortsätter ingen av oss om vi skulle få större fysiska problem under loppet. Om en blir dålig av oss så får den andra (självklart) springa vidare. Men det hoppas vi verkligen inte på.
 
Vi ska göra detta tillsammans. Helena och jag är upplevt mycket tillsammans trots vi har "bara" varit vänner under 5 års tid. Vi hade delat sorg, motgångar, skador, sjukdom, svek men främst glädje, kärlek, framgång och styrka. Vi besitter mycket energi och gör alltid aktiva saker när vi umgås. Det sällan vi sitter still, då somnar vi.
 
Helenas styrkor i löpningen är hennes långa ben och de stora kliven, envisheten, springerfarenheten, snabbheten (som en antilop) framförallt i backar. Mina styrkor är envisheten, uthålligheten, oftast mina lätta fötter, tappar sällan humöret och att jag bli som piggast efter 7 km.
 
Nu köttar vi vidare i löpspåret och gymmet. Det gäller att vara bra förberedd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!