söndag 9 augusti 2015

Är det här det är party?


 
Brorsan har byggt ett nytt hus, vid vattnet. Det ska firas. Självklart bjöd han på en riktig trevlig inflyttningsfest. Hatt var obligatoriskt. Jag och Mary körde lite på samma stil. Jag, sjökapten och hon sjörövare. Det bjöds på champagne, lekar, mat och drinkbord. Kom i säng lite före 06.
 
Dagen efteråt var fruktansvärd. Kaninpuls och stans fylleångest. Där och då bestämde jag mig för att detta blir sista fyllan på länge. Nu får det vara bra för en stund. Det är liksom inte värt det. Hatar att vara bakis, det gör så ont i kroppen och jag är numera seg i flera dagar efteråt. Åldern tar ut sin rätt. Kanske är lika bra. Hädanefter får det bli bara några glas som högst. Men ändå blev det en härlig fest men mycket skratt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!