onsdag 7 december 2011

BFF!




Här är min BFF*, vackraste Solveig. En vänskap sedan 12 år tillbaka. Tillsammans är vi två starka kvinnor med starka viljor. Vi är vassa som knivar och löjliga modenördar. Många av våra intressen är olika men ändå strålar vi samma i många åsikter och synen på livet. Dagligen löser vi världsproblem över telefonen. Sällan blir vi motbevisade. Vi älskar att vara barnsliga som att lyssna på Bieber, BSB och vara ytliga. White trash hatar vi och lyx älskar vi. Båda gillar att spendera sjukt mycket pengar på mat, kläder och resor. Att bidra till en bättre värld är något självklart för oss. Solveig är tredje statsmakten, chefredaktör över en tidning medans jag arbetar med cancervård. Solan engagerar sig i en förening gällande kvinnor i chefpositioner och mitt engagemang finns hos Greenpeace och Djurens Rätt. I hemlighet har vi icke PK** åsikter inom vissa områden.




Vi har gått igenom otroligt mycket tillsammans både motgångar, sorg, glädje och framgångar som har gjort oss starkare, klokare och vackrare :) . Solan känner till alla mina sidor. Hon har sett mig ledsen, förbannad, berusad, osminkad och sårad. Ändå dömer hon mig aldrig, hon står alltid på min sida. Hon glädjs åt mina vinster och framgångar. En riktig vän. Ett liv utan Solveig är inget liv. All kärlek och lycka till henne.




* BFF = Best friend forever.
** Politisk korrekthet




(Fotot är taget i somras, vid mitt födelesekalas)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!