måndag 5 december 2011

Det perfekta hemmet!


Den ständiga strävan efter det perfekta hemmet. I fredags låg jag på golvet och torkade lister bara för att. Där på govlet upplevdes en skamlig känsla av att jag inte har bytt gardiner på 4 månader! I inredningsmagasin och i vissa bloggar existerar det perfekta hemmet. Det är rent, allting har sin plats, Lexingtonbäddset, dyra tvålar, franska doftljus, kristallglas och puffiga mattor. Oftast ingår även den perfekta familjen. Mannen är självklart stilig och barnen är sockersöta. En fantasi värld!




Mitt lilla hem är långt ifrån perfekt. Drömmer om många inredningsobjekt men de är inte omöjliga. Men inredning är något mer än snyggt yttre. En känsla och det ska finnas en balans. Jag är en mycket stökig människa inombords och kräver städat/ordning runt om mig. Disk, damm och oreda bidra till stress i själen. Ett städat hem är ett måste, annars flyr jag.




Drömmer om:



*Sekel skifthus*Punschveranda*Pionbuskar*Vita trägolv*Öppen spis*Smeg kylskåp*Spröjsade fönster*Pool*Tvättstuga*WIC*Fönsternisch*Liggnade-stående panel*Kristallkronor*Gasol spis*Kvänum kök*Howard soffa*Lexingtonbäddset*Industrilampor*




(Bild: Mitt fin fina strykjärn ifrån Bosch)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!