måndag 16 januari 2012

Storkäftad



Äger en stor käft ibland alldeles för stor. Har en extrovert personlighet, är rak och ärlig. Och plopp så kläcker jag världens kommentarar bland pryda människor. Helst en kommentar som är icke politisk korrekt eller snuskig i värsta fall både och. Sådan är jag. Försöker alltid vara glad utåt, att skratta är mycket roligare än går runt och vara en bitterfitta. Ett leende, glittrande ögon, charm, utstrålning är grymt sexigare än slickad fodralklänning ala´Herve Leger på en välformad kvinnokropp med falskt pålagt leende. Känns lite bajsnödigt!

Kanske det är bara en bortförklaring därför jag inte passar i en slickad fodralklänning för en halv månads lön? Min kropp är ingen rakväg utan mer åt rallyhållet, ni vet svängar, gupp och oväntande backkrön. Oftast omöjlig att göra vänstersväng på. En rak vägen borde vara mycket tråkigare o enformigare? Rally är min grej.

Det här med komplimanger. Återigen. Varför ska det vara så jävla svårt att ge och de är ju skönt att få, eller hur? Fick ett sms av min arbetskamrat Johanna, blev glad enda in i hjärtat. Det här stod i smset : "Du är så sööt Kia. Man blir så glad när man ser dig. Bara så du vet. Ses imorron! ". Smset förgyllde lördagskvällen trots den spenderades på sjukhuset och på shcmat stod urinkatetersättning på ilsken gubbe.

Ibland tänker man komplimanger men man säger det inte. Sitter och dricker kaffe på arbetet och jag lägger märke till att någon har skaffat nya snygga glasögon. Tänker tanken men säger det inte. Hallå där storkäft Kia liksom, då säger jag inte. Måste bli skärpning! Nu kommer detta låta elakt på alla sätt och viss men har någon klippt sig så säger alla, då menar jag alla. Den klassiska kommentaren,: -ÅÅå..vad fin du är i håret. Då kan jag sitta där och betrakta människan med det ny klippta håret och inte tycka att håret alls är snyggt. Då väljer jag att inte ljuga och ger ingen komplimang utan sitter tyst och undra om frisören var blind. En komplimang ska komma ifrån hjärtat och vara sann, punkt slut. Förresten är jag en slav under de socialamedierna, börjat twittrat igen, @dreamsbykia var namnet. Glöm inte bort att ni är snyggast. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!