torsdag 19 januari 2012

Mot Stockholmo!




Läst hundratals packningstips genom åren. Men shit pommes frites var svårt det ska vara varje gång. Min pappi säger alltid , -"Det är lika bra ni tar huset på släpp". Packat ikväll, dra till Stockholm på en weekend och ska umgås med fin fina människor. Love it! Packningen denna gång var välplanerad och vuxet. Jo, jag är vuxen det är sant, enligt SJ iaf. Gjort klart 8 st outfit med accar till. Makeup och hårfix packades också och vips så var allt färdigt. Eftersom det är vinter får ett par skor räcka. O, yes ni läste rätt! Kör på klassiska svarta ankelboots m klack. Bekvämt och kanske inte dygnparty men spelar roll kokosboll. Vuxentänk igen.


Största packning hittills i mitt liv var när jag och Solveig drog till Finland, en kryssning över natten för ca 5år sedan. Vi hade grym beslutångest, vi slängde ner 10tal klänningar och 5 par skor var. Resväskorna tog upp halva hytten. En äldre man på färjeterminalen frågade om vi skulle flytta. Mogna som vi var satt vi där med solglasögon på och bara svarade honom kaxigt, nej det ska vi verkligen inte göra men vi har bara lite ombyte. Sedan suckade vi, himlade med ögon och fortsatte att tugga tuggummi. Fyra resväskor a´la typ 5o kg. Jag körde 3 ombytten den kvällen, grannarna undrade varför. Återigen utdelades sura blickar ifrån oss. Så klart man ska byta om man kan. Den var en galen resa.


På tåget imorgon gör dessa godingar mig sällskap, en Fendi vintage resväska, to die for, behöver egentligen inte tilläggas. Även min sk. "Balle" (Balenciaga city bag) får hänga på axeln. Ska man resa då ska man resa med stil. Skulle jag kunna tänka mig att resa endast med pass och pengar. Men aldrig med plastpåsar och kabinväska i neonfärg ifrån Rusta. Går fett bort. Hej då Karlstad och Hej Stockholm.


(Bags : Fendi och Balenciaga city bag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!