måndag 9 april 2012

Ratta rätt !


Jag underviker områden där jag känner mig underlägsen i.Vill oftast vara proffs inom allt och helst på en gång. Tålamod existerar knappt. Ibland undrar jag varför människor tycker om mig trots min dryghet. Sen kommer jag på att jag är ett geni! :)

Däck är ett svagt område, där är jag underlägsen. Idag har jag bytt däcken på bilen eller rättare sagt jag har betalat för att någon ska göra det åt mig. Smidigt och alltid en upplevelse. Att komma in ensam tjej på en verkstad som består av män är en riktigt egoboots. De är vänliga, ler och treat me like a princess. Jag spelade på min kvinnlighet och de är lättlurade som dinosaurier (reptil hjärnan). Det var högtryck på verkstaden. Bredvid min lilla blåa Lupo ( även kallad sportbilen) stod tre suvar. En Porsche, Audi och BMW. Jag log åt ägarna. Välklädda män i medelåldern. Hade lust att fråga dem vad de tycker om koldioxidutsläpp eller om de har typ ett dussin ungar hemma därför de köpt en bilen som rymmer halva släkten. Men jag avstod. Dubbelmoralen kom fram. Bilarna var ju asläckra. Tvångstanken om att de hade småkukar ploppade upp, suvarna = penisförlängare?

Istället började jag pratade med dem. Mitt kakaintag kan inte vara tyst måste alltid vara social. Tankarna snurrade vad ska jag säga till dem. Ska vi prata om rådjur, väder, bilar och livet? Jag pekade åt dem, på kaffeapparaten. Här finns kaffiii sa jag och log. De hackade på. De arbetade som konsult, egen företagare och jurist. Dramaqueen Kia, jag kläckte att jag arbetade med cancervård, akutsjukvård och räddar liv dagligen. Mannen med den fetaste guldklockan och äger en Poschen som är lika stor som min fd studentlägenhet ger mig/oss en komplimang. Han säger: "- Ni är viktigaste. Det ni utför ger er en extra stjärna i himmeln". Jättegulligt sagt. Men jag tror inte på himmeln. Jag kommer bli jord, grus och ev. makadam. Men om jag leker med tanken om att bli något annat i mitt nästa liv så vill jag vara en fett bondkatt eller en flodhäst. Ligga i vattnet med ett stort arsel, viffa på öronen och alla är livrädd för en. Soft som fan.

Jag lämnar dessa män och tackar för pratstunden. Bäst att njuta av uppmärksamheten för i vår världen existerar en åldersfixering. Nu är jag ung men snart gammal. När jag är äldre kommer knappast ingen ge mig uppmärksamhet iaf inte för mitt utseende. Bör påpeka att få uppmärksamhet för något man har utfört är så mycket större än att höra att ens ögonen är vackra, eller hur? Jag citatare en låttext : -" Njut av styrkan att vara ung. Nej, förresten du kommer ändå inte att förstå ungdomens styrka och skönhet förrän den avtar. Men tror mig, om tjugo år kommer du att titta på bilder på dig själv och minnas, på ett sätt du inte kan föreställa dig idag, alla möjligheter som låg framför dig och hur fantastisk du egentligen såg ut". Så Njut nu, så ung du är nu kommer du aldrig mer bli. Snyggos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!