måndag 23 april 2012

Sminkfrossar

Fjollan Fjollansson är mitt namn denna gråa måndags förmiddag. Sitter framför spegeln och sminkar mig i massor. Befriande. En flykt. Typ en pause från det medvetna ansvarsfulla livet. Älskar makeup. Börjar likna ett ryskt lyxfnask men more is more. Att få bära lösögonfransar på en måndag i ensamhet är ett fint vardagslyx, lättare att hänga tvätt då. Blink Blink!!

Om jag la ihop all tid som jag penslar, skrubbar och målar i mitt fejja och la det på träning då vore jag en elitidrottare. Släng dig i väggen, Kallur! Tänk att få arbeta i denna ytliga bransch, dagarna går ut på att snacka färgskalor, foundations, penslar, primers och tekniker, underbart! Än så länge får smink vara en hobby.

Bara yta igen. Önskan nu. Att alla människor skulle känna sig älskade. Att de duger. Inte för det som de gör, utan för den de är. Villkorslöst. Kärlek till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!