torsdag 10 maj 2012

120510 - Kärlekstorsdag


Mitt empatikonto tog slut igår, för mycke arbete. När empatikontot är slut kommer en bitterfitta fram, hon som har slutat tro på mänskligheten och pekar finger åt alla. Jag önskade nästan livet ur bilbesiktningskvinnan igår, as ditt jävla as, jag ska sticka nålar i dig, tänkte jag. Ostabil? Om. Men ge mig bara lite vila, chans att få ha ett löjligt beteende och yta. Helt plötsligt är jag tillbaka igen. Denna torsdag har jag fått massor av kärlek, energikontot laddas upp. Fikat med Sixten och Marianne, efter det kom min BFF Solveig. Mina favvisar på samma dag det behövdes. Så mycket kärlek. Pippi har varit hos tandläkaren idag, varit sövd. När jag hämtade henne skrek hon av lycka och svansen gick i 190. Ännu mer kärlek. Jag började nästan gråta av lycka över att se henne, hjärtat gjorde kullerbyttor för jag älskar henne så mycket.


Fått en ny sambo. En Budda. En hubbabudda. Jag är inte det minsta religiös, syndar ständigt men har en förkärlek till religiösa föremål vilket är återigen dubbelmoral. Gillar kors, Madonnor, änglar, radband och Buddor. Konstigt! De är på något sätt mäktiga och vackra. Och det här med synd är inte det härligt? För mig är det livet. Alkohol, sex, snacka skit, frosseri ,nakenhet, falla för frestelsen, småljuga osv. eller hur? Lever heller i synd än i ett falskt krystat torrt liv.

(Budda: Indiska, Vas: 2:hand)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!