tisdag 26 juni 2012

Fina tisdag





Hängläpp. Förbanad och säger fula ord. Slår i bänkskivan. Jag och min BFF Solan fick inga biljetter till SHM (Swedish House Mafia), trots tappra försök. Vi har otur när det gäller housemusikens föreställningar. Acivii blev inställd pga olycka, Summerburst krockade med arbete och nu detta. Jag vill dansa till SHM i november, årets tråkigaste månad kan helt klart bli wonderful då. Men allt är till salu till rätt pris. God bless att svarta markanden finns när det gäller biljetter. Solan, nu gräver vi fram den stora plånkan, eller hur?

Midsommar var vacker. Gott käk, bra väder för Sverige och fina människor. Vi lekte lekar och spelade musik. Skämskudden kom fram när någon spelade Eddie Meduza. ( Jag gömde mig bakom en filt, vill inte bli sammankopplade med sådan musik. Jag sk. Fjollan Fjollssson visade sig även ut i värmlands skogarna. Någon måtta från det faktiskt vara).

Vaknade av kärlek imorse. Oväntad kärlek. Pling Pling på dörren. Knappt sovit 4 timmar efter nattarbete. Öppnade dörren med yvigt hår, trötta ögon och ett urtvättat nattlinne.
Trollvaring liksom. Utanför dörren stod en stor kartong. Där låg mina nya nitade sandaler ifrån Zara. Thanks, Mammi o Pappi, ni är bäst! En bra start på dagen.

Ikväll är det Måns Z på teven. Favoriten. Han är så go och käck. Så go att jag vill äta hans kinder, kryddat med färsk basilika, mediumstekta, tack! Ida och jag sitter klistrade framför teven och klappar händerna. Min väninna Linn har samtalat med Måns. Vi är döds avis på detta, nästan som att vi pussar hennes fötter. Men bara nästan. Fina tisdag som erbjuder nya skor, babysnos, kaffistund med Mary, PW med Ida och Måns. Skor och snygga människor. Mer sådant i vardagen. Alltid. Ciao Cioa, Bella!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!