tisdag 17 juli 2012

Båtbuss



Besökte Mariebergsskogen i helgen tillsammans med Ida. Vår årliga båtbusstur stod på schemat. En tradition som innebär att vinka kungligt åt folk och dricka kaffi i mängder. Jag kapitulerade redan i Mskogen. Det kryllade av barnfamiljer. Fick rysningar. Jo, jag älskar barn men inte i grupp. Det var lortiga barn i fula kläder, skrikiga färger i trikå. Usch! Massa plastleksaker överallt som är fulla av gifter och med stor sannolikhet tillverkade i Bangladesh. För barn gjord av barn. Kräks. Tänk er synen. Barn som springer, skriker, gråter och klättrar. Tigger om saft och glass. Trötta föräldrar som hotar och mutar iklädda bekväma kläder. Bara det skrämmer mig. Blev smått mörkrädd. Ida försökte lugna mig. Jag var uppklädd till tänderna och likande en roseberusad St.Tropez wannebe.

Mot båtbussen. Vi var nästan först i kön. Tills barnvagnsligan kom. Försökte ta våra platser. Stopp! Jag tittade surt och la på det 100 lagret av lipgloss, blev typsik svensk, gillar köer. Mitt upp i allt detta kom en man i sandaler, magväska och vita Intersport strumpor. Jag satt där med öppen mun och tog en bild på eländet. Fattas bara att han ska ta sig mellan benen också. Jojomen. Äckligt!

Helt plötsligt i denna eländiga kö med glassätande barn, stressiga föräldrar och "sandalmannen" så kom en man. En man i baröverkropp. Jag brukar annars tycka att baröverkropp endast hör hemma på stranden men inte denna gång. O lord! Alla mammor inklusive jag och Ida stirrade ihjäl oss. Vi hade ätit glosoppa med tittsås typ. Han, mannen som var brunbränd, vältränad, tatuerad och ägde ett snyggt fejja. Summering , Mariebergsskogen bjuder både på det ena och det andra. Båtbussturen var mysig, vinkade glatt åt båtar. Små klibbigt mellan benen iof. Galonsäten, djävulens påhitt? Vänner, bara 2 nattpass kvar sedan semester. Så härligt, så inni i bomben. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!