måndag 27 augusti 2012

Poker face!
 
 
Blåste kalla vindar igår kväll under hundpromenaden. Min älskade BFF Solan sa de vidriga orden. Det är höst nu. Egentligen är det bara att gilla läget. Men långbyxor, fodrade skor och jackor är tråkigt. Bär heller klänning, sandaler och linne. Bästa medicinen för att överleva hösten och vintern är att hitta på saker, något att se fram emot. När man åker till arbetet kl 06:00 på en söndagsmorgon och det regnar, då är det tungt. Känns som man bär betongpjäxor på tassarna. För att ens orka gå upp så tänker jag på alla roliga saker som är planerade.

Fredagkväll blir grym, magisk. Vi ska på Lady Gaga. Jag och Solan tillsammans med henne. Tre discobrudar. Hon är bäst. Vi är bäst. Bilden ovan är ifrån förra sommaren. Solan hade Lady Gaga fest och alla var utklädda till henne. Nedräkning pågår, 4 dagar kvar.

Jag använder dagligen ett poker face i mitt yrke. I många läge behövs det. Ett poker face är att vara professionell. Självklart används ett vänligt poker face. Idag ska jag bemöta världen med ett leende. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!