tisdag 25 september 2012

Amazing Saturday



Sveriges snyggaste blonda kille släppte en ny singel i veckan, All in my head. Ni vet egentligen gillas inte blonda killar av mig men han är helt enkelt amazing. Jo, Danny Saucedo heter han. Och självklart är jag medveten om att min musiksmak är hälfen så gammal som jag. Men han är het och hans låtar är mycket dansvänliga. Mitt i all min misär i lördags, hostan, toviga håret och röda nosen så händer något amazing. Danny gillade min Instragrambild. Satt med Iphonen och skickade sms till Solveig, det ploppade ett meddelande ifrån Instragram att Danny Saucedo gillade min bild. Mamma mia. Ballen hallen. Kors i taket. Halleluja. Hare Kristhna. Fitta fat handgranat. Kors i krösamoset.OMG. Olord!

Jag hoppade upp ur soffan och log. Fick en liten gläjdetår. Så ballt. Spatserade runt som en nöjd tupp i min våning. Jag vaknade upp, en lördagskväll med "träsklook" och Dannys gillande går icke ihop. Icke.

På med makeup och fram med locktången. Slängde på mig en klänning med en passande höstfärg. Klart! Åkte hem till Ida, spelade spel med schysst sällskap. Vi drack varsin Jägermesiter, okej då det blev några fler. Bättre än hostmedicin. Trotsade hostan bara för Danny. Så där löjligt barnsligt som jag vill ha det. Arbetar man med cancer, människor i kris och döden så är det underbart att göra barnsliga saker på sin fritiden. Distansen till arbetet gör att man orkar att fortsätta. Samla på frimärken, fjällvandra och fågelskådning är inte min grej, inte ännu. Våga vara mer barnslig i alla fall någon gång ibland annars blir allt så lätt bajsnödigt. Och det är tråkigt och livet för kort för att ha tråkigt. Lätt matematik mina vänner. Ciao!

(Klänning: H&M, Klocka : Michael Kors, Ring: YSL)

1 kommentar:

  1. Kul. Å frisk blev du på kuppen. Man ska vara den man är. Å Kia ska va Kia. Så är det bara. Ses i helgen
    Marie-Louise

    SvaraRadera

Babe, tyck till!