fredag 21 september 2012

Host host host
 

Är ynklig. Sjuk. Hostar sönder mina lungor. Snor i hela huvudet. Bihålorna fulla med skit. Kan inte tänka klart. Ingen ork. Inte riktigt min grej att ta det lugnt men energin finns inte. Ingenstans. Allt startade i början av veckan. Haft en minst sagt intensiv arbetsperiod med många skiftbyten. Och hej så kom sjukdom. Jag som aldrig annars är sjuk. Min fyrledighet har spenderas i sängen och soffan. Snorpapper överallt, fetthår, rödsprängda ögon, snorkråkor i näsan, huden under näsan är lika röd som en stoppskylt och min outfit har varit urtvättade tishor med Disneytryck och Sloggitrosor som knappt har resor i midjan. Sexy babe, not!

Mina hostattacker påminner om en alkoholiserad kärring som har rökt Gul Blend de senaste 40 åren. Jag är ett vrak. Och ynklig. Tycker synd om mig själv. Det är nu singellivet visar sig ifrån sin fulaste sida. Har inte orkat lagat mat sedan i måndags, levt på yoghurt och proviva. Beachsäsong 2013 kanske blir av ändå. Jag har fått stöttande sms ifrån Cypern (Solan), Ida och A. Men knappast någon som baddar min panna och ger mig lite bärsmoothies.

Gjorde en lyxinpackning på mitt hår igår, tvingade på mig smink och klänning. Sen helt kraftlös. Lika bra att återgå till träsklooken. Vägrar att sitta hemma själv en fredagskväll. Lilla Ida ska underhålla mig ikväll. I allt detta så har jag snöat in på Melissa Horn igen. Destruktiv, jag vet. Hon är bra. Lite "skära- i- armen-musik-", fint som snus. Trevlig helg på er, sötnissar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!