onsdag 17 oktober 2012

Chilla ner


Jag blir så trött. Det tar min energi. Skapar negativ energi i min kropp. Lägger sig som ett sliskigt fett lager runt min själ, kladdigt. Folk som ska tycka, lägga sig i och spela svåra. Oftast spelade de duktiga. Så svenskt! Men orka. Lämna mig i fred. Vill inte bli berörd, sätter på mig skyddslappar och öronproppar. Chilla ner. Ta allt med ro. Tänk inte för mycket, man kan inte styra allt och varför hetsa upp sig inför framtiden. Lägg ägg. Dra något gammalt över er. Upp på vinden och cykla.

Väljer helt bort människor som tar min energi. Raderar dem. Suddar ut. Hejdå! Man ska inte nöja sig med det enkla man ska ha det bästa. Finns inga vardagar bara om man skapar dem själv. Förgyll varje dag med något extra. Behöver inte alls vara svårt eller dyrt, det kan vara alltifrån färska bär, taxiresa, träningspass, dyrt schampoo, sovmorgon, snittblommor, ett vinglas, egentid, skogstur osv.  

Är redan inne på julen på arbetet. Denna jul och nyår är det min tur att vara ledig. Konstig känsla. Vad gör man på jul mer än äter? Inget. Dags för att skapa en ny tradition kanske? Jag och Solan kommer hänga i Oslo dagarna runt jul, ännu en konsert är inbokad med våra grabbar, Swedish House Mafia. Annars är julen årets mest överskattade dagar. Nyår är heligt. Vem tackar nej till champagne, festkläder, fyrverkerier och glitter, inte jag.

Uppmärksammar att jag kör samma posé på flera bilder. Armen på sidan och hand i midjan. Löjligt ju. Måste sluta med det.  Men mindre löjligt vore det att få ha varit hippie på 70-talet, awesome.

(Foto: Hippiefest, sommaren 2012)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!