torsdag 4 april 2013

Som vi har längtat..
 


Solen. Dessa strålar bidrar till  att livet blir så mycket lättare. Det enda negativa är att solen lyser vackert på mina smutsiga fönster. Snart dags för fönsterpustning!  Pippi är egentligen en riktig sömntuta men nu är hon uppe varje dag när solen stiger. Hon ligger på köksgolvet, oftast på en kudde och flyttar med solens strålar. Hon verkligen njuter av livet, fullt ut. Upp med nosen i vädret, blundar och ser så där högfärdig ut. Som en prinsessa. Fiji sitter mest på soffkanten, spanar ut genom fönstret. Hon spanar efter katter och män.

Jag blir lika varma i hjärtat varje gång jag ser Pippi. Veterinärerna som gav besked i november att det bara handlade om några dagar som hon skulle få vara kvar här hos oss. Men Pippi har äkta Laxåblod i sig, hon är en stenhård kämpe. Så pigg och glad som hon är nu har jag aldrig sett henne. Älskade hund.

Efter en rivstart i början av året med resor och massa aktiviteter så kommer lugnt nu. April blir en lugn månad. Pengarna får gå till bilen. Men jag har massa skoj att se framemot. Än så länge lite hemliga projekt.

Ett annat härligt vårtecken är mina och Idas löppass. Ida är ju lätt som en fjäder, jag hänger mest på oftast med tunga ben. Kommer långt endast på min envishet. Ida sa något väldigt sant och klokt häromdagen under löppasset, -Kia, det är BARA under löppassen du är tyst! Hon har känt mig i 23 år (!) så hon borde veta.

Så sant. Min käft är sällan stängd. Enda gångerna jag är mindre tyst är just under löppassen, hos vissa patienter/anhöriga på arbetet, när jag har sex och när jag är ensam. Förresten jag är inte helt tyst då heller men jag för ingen större konversation. Händer att jag pratar med mig själv men det är sällan. Som ni förstår så vann jag aldrig tystaleken.  Borde nog öva på tysthet. Åka till något nunnekloster och lyssna på tystnaden. Men det finns risk att jag skulle bli tokig då.

 Kram på er ifrån storkäft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!