onsdag 18 september 2013

"You may think your light is small, but it can make a huge difference in other people´s lives"
 
 
Längtar. Längtar efter sovmorgon, kramar, jordgubbar och höga klackar. Allt det som jag inte har just nu. Istället har jag tungvecka på jobbet, möts av kalla blickar, förätit mig på lite så där mögliga nektariner och haltar i fotvänliga skor (Läs: fula skor). Men ändå är jag inte bitter eller ledsen. Gillar läget. För allt är bara för en kort stund.
 
I helgen ska snoka efter jordgubbar, sova halv söndagen, försöka i alla fall stå i ett par klackar och tigga till mig någon kram hos mina närmaste flickor. Men det bästa vore att få en kram ifrån den människa jag älskar mest, lilla Sixten, min brorson. För allt handlar om inställning. Att se livet ifrån den ljusa sidan. Jag ser livet så där rosagulligt. Det är rosagulligt för jag är lycklig. Det är jävligt underbart och befriande att se det så.
Visst saknar jag vissa saker i livet men de kommer med tiden. Och gör det inte det så är det heller inte meningen. Och självklart finns det dagar som är mindre rosa och mer fult tomteröda och taggiga. Jag säger som min Mami: - Var sak har sin tid. Glöm aldrig ett glatt humör, det kommer man långt på. Så långt man vill komma. Och min ambition är att komma långt. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!