lördag 5 oktober 2013

Love with urgency but not with haste

 
En annorlunda lördag. Jag plockar, städar, diskar, tvättar, dansar och drömmer. Lyssnar till Mumford & sons. Det spelas glad musik, de har skägg, sexiga röster och energi. Perfekt till sådan här regniga dagar. Ni måste bara lyssna på dem om ni inte gjort det. De får gärna flytta in hos mig, allihop. Jag skulle göda dem bullar, varje dag. Och självklart ge dem obegränsat med kärlek.

På måndag drar jag till mina päron då är det min tur att få helg. Återigen dags för en Gin & Tonicmåndag i Degen. Traditioner är till att följas. Då vankas hemgjort mos, svampplockning, läsning av skvallertidningar och flotta drinkar. En annorlunda måndag alltså. Jag sagt det tusen gånger förut men är värt att uppretas i all oändlighet. Men det är du som skapar vardagarna, de finns egentligen inte om man inte vill. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!