måndag 2 december 2013


 Wow!
 








Men alltså. Dessa kurviga kvinnor i baddräkter. Dör lite här. Vackra som få. Mitt nästa projekt blir att hitta en elegant baddräkt som förhäver mina kurvor på rätt sätt. Drar in vid midjan, markerar höfterna och brösten. Hänger på min Matthew Williamsson sarong på höften, en stor slokhatt och mörka solglajjer på det. Hey Hollywood! Färgglada kaftaner, tunna chiffong tunikor, metallfärgade sandaler och pastelliga nagellack. Mums!

Varför denna idealsyn att baddräkten ska markera mina bröst och göra min midja smalare? Jo, jag är väl lika krass som de flesta. Blir ständigt mata med ideal. Jag duger som jag är. Med stora lår ännu större rumpa och störst käft. Men jag är stolt över min kropp ( inte alla dagar). Duger inte min kropp för någon annan så det knappast inte mitt problem utan deras. Jag är så mycket mer än min" synliga" kropp. Ingen är perfekt och väl är det. Ett självförtroende, utstrålning och ett leende är det vackraste man kan bära. Det kan ingen dyr outfit vinna över. Så upp med näsan i vädret och var stolt över din kropp och dess brister ( oftast ser ingen annan dessa "brister"). Kanske kan det vara så att dina "brister" är skönhet i någon annans ögon. Det viktigaste är trots allt är du mår bra och är bekväm mig dig själv.

Åååå..längtar. Framförallt längtar jag efter värmen men även att få bära fina kläder varje dag. Heller för uppklädd än nerklädd. Mitt motto. Varför denna baddräkts kärlek just idag? Jo, resan är betalad och för att undvika allt hysteri kring julen. Ni som känner mig ifrån förr vet att julen kan kvitta för mig. Men en läcker baddräkt kan inte kvitta och absolut inte dessa vackra brudar! Puss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!