tisdag 4 februari 2014

Gracias amaba España!

 

Las Palmas och Maspalomas var så mycket bättre än jag hade föreställt mig. Inte alls så svennebanan. Kan också beror på att vi försökte undvika turister. Tack och återigen tack Spanien för ert fina bemötande, råvaror i världsklass, fina viner, solen som fick mig att glittra och all ögongodis, spanjorer är otroligt vackra. Just nu lider jag av postvacationdepression, vad är det då? Som det låter. Att komma hem igen till hamsterhjulet ( o slask) var tungt. Vill fly igen. Men snart är det dags för en ny resa!

Vi ( Linn & jag) har haft ett beteendemönster som alla andra pensionärer på denna ö. Vi har läst böcker och somnat sittande i varsin stol. Snarkat till. Druckit öl vid lunchtid. Gått strandpromenaden. Glott på folket och kommenterat deras stilar. Checkat in kultur-naturlivet. Pratat om framtiden i timtal. Åkt turistbuss. Somnat tidigt varje kväll och varit uppe före tuppen. Det är sant! Vi har även kryddat semestern med finaste maten, drycken och lyxshopping. Jätteprisvärt! Shoppingen höll samma klass som typ Marbella och St.Tropez, imponerande.

Vi har haft tur. På nedresan glömde flygvärdinnan ta betalat för min dryck(er). Jag "fixade" in oss på lyxhotell. Linn som är ett språkgeni har löst all kommunikation på spanska ( jag har använd kroppsspråket med varierande resultat). Vi fann en expressbuss som tog oss runt på ön. Min väska på hemresan hade 10kg övervikt, vi ( mest jag) spelade dumma och vi slapp betala. Alltså hade vi hela resan ett bra flyt.

Det bästa har ändå varit sällskapet, solen, lugnet och frukten ( självklart rosevinet). Vi kommer att återkomma och vi ska göra detta till en tradition. En januaritradition.

Det har hänt en del lustiga saker under resan. Men det stannar bara mellan oss. Som möblerflytt, ingenjörer, kissnödig busstur, intrång vid poolområde, gellacknaglar,  den konstiga lortiga butiken, Givenchy och den kränkta vita heterosexuella mannen. Haha! Bara Linn som fattar.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!