onsdag 12 februari 2014

Mmmmmmmissoni




Mina damer och herrar det finns scarfar och så finns det scarfar. Inom fashionvärlden finns det dyrgripar och klassiska scarfar/halsdukar som alltid kommer vara populära. Enligt min åsikt är det märken som Hermes, Missoni, Alexander Mcqueen och Burberry. De är en investering. Självklart gör Louis Vuitton, Marc Jacobs och Givenchy underbara scarfar. 


I över 10år(!) har jag gått och känt på Missoniscarfar. Provat, dragit, luktat på dem. Men har aldrig köpt någon. Tills igår då vann jag en auktion på Ebay. Äntligen! Den består i mestadelen av min favvofärg blå och glittrar i silver. Varför har jag inte köpt någon tidigare? Jo av flera anledningar. De finns inte i Karlstad (tur är det), de kostar en slant, inte funnit rätt färg och storlek samt att jag sällan impulshandlar något.

Min samling växer sakta. Har sedan tidigare Alexander Mcqueen, Dior (vintage), Chanel(vintage), Gucci och Sonia Rykiel scarfar/halsdukar. Om jag blir lyckligare? Nja utan mer att en scarf är användbar. Kan piffa upp vilken tråkig jacka/kappa/kavaj som helst. Eller varför inte hänga den på väskan eller har den som hårband. Man får även möjlighet att köpa något ifrån ett lyxmärke för en mindre summa.

Köper aldrig kopior dock är jag osäker på om min Gucciscarf är äkta. Den hittade jag på en gata! Man kanske skulle ha lämnat in den men jag gjorde aldrig det. Fel av mig. Den är gjord i siden och används ofta.

Drömmen är en Hermes. I färgen orange med hästdetaljer som bett, hästskor och hästar. Hermesscarfar kostar minst lika mycket som en halv månadshyra av min lägenhet!!! Men då får man också den flottaste och mjukaste scarfen ever. Allt handlar om prioriteringar och intressen.

Just nu befinner sig min scarf på andra sidan Atlanten, i Texas. Men snart ska vi träffas. Längtar. Jag är välmedveten om att jag är superlöjlig men alla har vi våra intressen. Mode är ett av mina. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!