fredag 21 februari 2014

WIC



 
Det här med förvarning kan vara så förfärligt och även så bra. I mitt fall katastrof med stort K. Jag har växt ur min lägenhet (65 kvm). Problemet med mig är att jag har svårt att göra mig av med mina kläder. De bär på minnen. Jag kommer nästan alltid ihåg när jag har köpt dem och vad de kostade. Men det finns ingen struktur bland mina kläder.

Det är mycket färg, mönster, volanger, paljetter och detaljer. Basplagg har aldrig varit min grej. Men jag äger så klart några klassiska basplagg som är ett måste, ex tisha ifrån Acne, en enkel cashmirkofta och en svart kavaj. Men jag har inte någon svennestil med dovafärger och raka linjer. Men jag anser att det också är mycket klädsamt men det är inte jag. Jag är mer Marbellakäring med blandning av a´ la ryskstil. More is more. Följer inte slaviskt trender utan köper det jag tycker är snyggt.

Men den senaste tiden har jag mest gått runt i mjukiskläder! Skämselkudde på det. En svacka. Ingen motivation. Jag har länge drömt om en WIC (walk in closet). Jag vet exakt hur jag vill ha det. Ett rum med vita väggar. Vitt trägolv, högt i tak, kristallkrona i taket, en byrå gjorde i spegel (Laura Ashley), stora vita tunga klädskåp med dubbeldörrar i ek (tänk Narnia). En stoooor vit mjuk matta, bra belysning, stor pampig spegel, kläder i färg-säsongordning. De finaste skorna ska stå framme liksom handväskorna.

Smycken ska förvaras i olika smyckeskrin. Det ska finnas ett bra sminkbord, flera ljusrosa Howardfåtöljer med fotpallar. Där ska man sitta och förfesta med väninnorna. Ett litet rosa kylskåp ifrån SMEG, där ska dryck och nagellack förvaras. Självklart ska det finnas en diskret musikanläggning. Prick över i:et ska var en stor kristallvas med vita pioner i. Vackert och klassiskt!

Min drömWIC är inte omöjlig. Inte speciellt dyr. Folk bygger ju dyra uterum, badrum och garage. En WIC är så mycket billigare (försöker övertyga er att alla är i behov av en WIC). Men det krävs kvadratmeter. Just nu har jag ingen koll vad jag äger för kläder. Slarvigt av mig. Jag trycker in kläderna i skåpen och mängden kläder bara ökar. Just nu kanske jag har runt 60st klänningar men jag kan lika gärna ha närmare 80st eller 40st. Noll koll.

Jag vill ha struktur snarast vilket betyder att jag måste tyvärr börja rensa. Sälja och sänka. För jag kommer inte få några extra kvadratmeter. Inte just nu. Men sen. I framtiden. Då är ni välkomna på ett glas cava bland krimkrams, loppisfynd, juveler, märkeskläder och arvegods. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!