tisdag 4 mars 2014

Avicii
 





Ja, vi var äldst och mest sminkade på hela dansgolvet. Men vår ålder tog ut sin rätt. Solan hade glömt glasögonen i Värmland. Hon såg inget, jag fick guide henne. Varje gång en snygg kille ( mer sällsynt med män där) gick förbi oss nöp jag henne i armen. Hon kisade mest och  sa :- Jarå.  Jag halt, kunde inte dansa, viftade mest på rumpan och fick mellanåt sitta på huk för att avlasta fötterna och knät. Solan dansade för två. Tanterna hade roligt ändå trots funktionshinderna. Avicii var bra men jag saknade hans verbalakontakt till publiken och att han inte "byggde" upp låtarna. Men musiken var toppen liksom stämningen.

Sthlm var som vanligt underbart. Erbjöd ett lugnt tempo med goda måltider, några glas vin och bara mys. Har sådan fina vänner som bor där. Saknar dem i min vardag. De är kloka, coola, drivna, snygga och starka. Framgångsrika men jordnära. De är tänkande människor som skänker mycket energi och glädje. Älskade Lisa, Torun, Bita, Kajsa och Lotta.

Just nu är jag sängliggande. Snoret rinner, nosen är röd, kroppen är trött men humöret är på topp. Jag mår nu skapligt och är snart på fötter igen. Så länge ger hundarna mig kärlek och jag underhåller mig själv med socialamedier, lusläser modesajter och inredningsblaskor. Take a care. Puss

 
"I Think people spend too much time staring into screens
 and not enough time drinking wine, tongue kissing
and dancing under the moon"

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!