lördag 5 april 2014

Be thankful for every new day
 
 
En stillsam och osminkad lördag. Soffan hägrar med hundarna och en godispåse. Jag dricker apelsinsaft ur fina papperssugrör med blommor på. Tänkte titta på Dox (Svtplay), gillar dokumentärer och samhälls -naturprogram resten är typ skit. Hatar underhållningsprogram som ex. Let´s dance, Fångarna på fortet, Farmen och Topmodel osv. Jag har ingen ro till att slösa min tid på dåliga tvprogram, jag ser inget avslappnande eller något nöje med det. Det ger mig inget, jo det ger mig huvudvärk. Har höga krav att ett program ska ge mig något tillbaka som glädje, uppvaknande och få mig att börja fundera. (Men den bästa serien som någonsin har gjorts är Sex in the city, amen. Vilka brudar! )
 
Däremot kan jag slösa timmar på att kolla på djur, smink, mode, skor, handväskor, skägg och resmål på Instagram samt Pinterest. Bilder är inspirerande. Så min bästa vän denna afton blir Iphonen. Självklart hade jag heller umgåtts med mina fina vänner med tyvärr arbetar några och de andra upptagna med annat. 
 
Nu Dokument Utifrån om barnen som lever i Syrien under pågående krig,  har redan tjuvkollat lite och jag finner knappt inga ord. Barn som leker bland granatsplitter och sönder skjutna hus. Det är brist på mat, sanitärer, sjukvård och infrastruktur. Mitt i allt detta ska barn få vara barn. Gripande. Deras drömmar är fred och att få gå till skolan. Vilket vi tar förgivet i Sverige. Tyvärr har vi "matas" med sådan krigsbilder förut och ännu mer tragisk är att konflikter runt om i världen kommer att fortgå. För vi människor lär oss inte av historien. Pengar och makt verkar ibland vara det enda som betyder något för vissa giriga människor. Tröttsamt med sådan idioti.
 
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!