onsdag 9 april 2014

Friends are the family you choose














 
Min finaste och bästa väninna Solan överraskade mig igår. Packa badkläder och ett glatt humör fick jag i ett sms. Jag packade självklart ner mina relativt ny inköpta baddräkter (ombyte är ju ett måste, variation förnöjer) som är prydda med fina glitterstenar. Hon tog en semesterdag bara för att få hänga med mig, gulle henne. Bilen stannade tillslut i våra gamla hemtrakter, Bergslagen närmare bestämt kurorten Loka Brunn. Vi startade med en fräsch lunchbuffé som var ett himmelrike för en vegetarian, äntligen är det någon som har fattat grejen med rena produkter, närodlat och ekologiskt.
 
Det var som vi hade abonnerat hela stället. Det var lugnt, fridfullt och knappt några människor. Är mycket nöjd över det fina bemötandet ifrån personalen, de behandlade oss som efterlängtade gäster. Tyvärr saknade vi några män att titta på men det kunde kvitta. Det är få män som uppfyller våra krav ändå. Män som bär tråkiga vindjackor, slitna sneakers och beige piké är inte vår melodi och kommer aldrig bli. Snark! Mer stil åt folket.
 
Vi satt mest hela tiden i badet. Pratade. Bytte pooler och fikade. Solan njöt av glass och jag av ett glas champagne. Som jag njöt. På en tisdag i regnet. Det är faktiskt då man ska "unna" sig ännu mer. För då behövs det och inte lika mycket som när det är solsken och fredag. Dock bör jag påpeka att champagne är aldrig fel bara så rätt i måttlig mängd självfallet.
 
Efter skrubbning, ansiktsmaskande och badande drog vi på middag. Trerätters hos S föräldrar. Där fick vi varsitt påskägg med Kenorad i. Vinner vi storvinsten drar vi på obestämt tid till Mauritius. Vad vi ska göra där? Vila, dricka bärsmoothie och spana in män utan tråkiga vindjackor. Perfekt och enkel underhållning under semestern tycker vi.
 
Denna dag var fylld av kärlek ända inifrån och ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!