lördag 12 april 2014

Keep going, each step may get harder, but don´t stop. The view is beautiful at the top



 
Följer sällan trender utan köper det jag gillar. Dessa "loose fit" byxor är vårens trend. Supersköna, kul med mönster och allt till en billig peng. Då kan man knappast inte banga. Sist jag bar sådan här byxor var på mellanstadiet, åren 94-95. Jag bar då ett par roströda (!) med ränder. Jag hade dem tillsammans med någon tight vit topp, virkad väst, palladiumskor, stryphalsband (skämselkudde!) och pufflugg. 

Detta var skitsnyggt och trendigt, så såg vi ut på discon. Nästan varje fredag, 10 spänn inträde, vi käkade popcorn och ferraribilar. Kommer du ihåg, Evelina? Ewe är min barndomsvän. Vi var grannar och älskade disco tidigt i livet. Nu i vår kommer vi se henne på tv3, hon letar efter kärleken. Håller tummarna för henne. Länkar Här  Känner du någon bra man så tveka inte att tipsa honom, för vem kan motstå hennes leenede? Inte jag iaf.

Loose fit byxorna kommer jag bär med nöje hela våren tills höstkylan kommer. Mina älskade Chanel ballerinas har varit hos doktorn. Nya sulor och omklackning. De är ljuvliga men tyvärr alldeles för trånga åt mina tillfälliga ödematös fötter. Men snart så. Om livet skulle vara orättvis mot mig, så att jag och mina Chanel inte kan dejta något mer så ska jag ge bort dem med kärlek. Till någon som värdesätter dem och förstår deras värde. Inte pengamässigt utan modemässigt. De är så chica och klassiska. De förtjänar att bäras av en riktig pantertant.

Jag befinner mig denna helg på landet. I bruksorten. Vi hänger i skogen, chillar, läser skvallertidningar och jag försöker lära morsan vad som är hippt. Jag lär henne uttryck som hipsters Jesus, gellack, övertala henne att cava är det nya och lär henne uppskatta skäggiga män samt Instagram betydelse. Morsan tar in och till viss del skeptiskt men ändå nyfiken. Hon är snart 70 barre och skaffat sig en Iphone. Hon är mest glad för att man kan se bilder/klipp på telefonen och att man kan spela dansbandsmusik.
 
Fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!