söndag 21 december 2014

Life is about trusting your feelings, taking chances, finding happiness, leaming from the past and realizing everything changes.

 
Tänk att visa dagar bara bli så där fantastiska. Rakt igenom. Det blev en fantastisk fredag. Startade med sovmorgon och mys i sängen med hundarna. Sen ut i skogen, terränglöpning i solskenet. Kändes som vår i luften och fötterna var snabba. Efter det inhandlades en ny parfym. Perfekt att börja det nya året med en ny doft. Drog vidare till mina föräldrar i Degen för att fira minijul utan julmat, klappar och gran. Mami hade gjort potatismos till mig. Älskar mos. Man kan aldrig få för mycket potatismos. Vi firade jul på vårt egna vis. Jag ska arbeta hela julen som alltid. Heller det än nyår. Så vi kollegor emellan ställer upp för varandra. Jag tar oftast julnätterna, funkar utmärkt för mig att tomta runt nattetid.

Mina päron är tokiga i skidskytte och jag mest de manliga åkarnas utseende. Mina ögon fick vila på de snygga skidskyttemännen som svettades bra i spåret. Heja heja!!  Som efterrätt blev det en smarrig fläderdrink. En god vän ringde och vi bestämde en ny resa. Denna fab fredag avslutades i en skön fåtölj tillsammans med bästa Peter Jöback på tv och snarkande hundar i knät. Somnade med ett leende på mina läppar. Skönt med sådan där dagar när allt bara klickar och känns så rätt. Det är då man samlar kraft till mindre lyckade dagar. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!