söndag 28 december 2014

Jag kommer aldrig bli mellanmjölk.

 
Mellandagarna. Känns väldigt mellanmjölk. Lite så där blaskigt, onödigt och fegt. Hela Sverige stannar upp även mina vänner har försvunnit ifrån jordens yta. De är hos svärföräldrar, arbetar och bortresta. Här är jag. Ledig och rastlöst. Är ju redo för att hitta på massa bus.

Jag måste bli bättre på att bara vara. Men det är så mycket chill hit och dit. Inte min grej. Kanske måste man bara acceptera sina personlighetsdrag?  Har endast varit ledig i 3 dagar och redan uttråkad. Jag städar som alltid och plockar runt. När jag idag kom på mig själv att jag hade rättat till sängkappan för tredje gången inom några timmar förstod jag att det är dags att göra något. Men vad? Jag har de senaste dagarna terroriserat mina vänner på telefon och gått igenom all socialmedia. Har typ gillat varje kattungebild på hela Instagram. Vad pysslar ni själva med?

Åkt till gymmet i 3 dagar nu för förhoppningsvis få se någon människa. Icke. Helt öde. Jag är absolut inge offer men det känns som alla är bjuda på en fest som jag har missat. Jag måste helt enkelt tappat bort inbjudan. Att umgås med människor över telefon ger inte samma känsla som att ses i det "riktiga livet". Så nu längtar jag efter mina vänner och få krama om dem i det riktiga livet.

Jag skyller min rastlösthet/fantasilöshet på kylan, den hindrar mig ifrån utomhusaktivitet plus att jag inte äger några snygga Gortexkläder utan äger mest kappor. För vem vill vara ful klädd? Inte jag. Försöker i alla fall hitta bortförklaringar till att vistas utomhus. Känner mig duktig att jag har bangat mellandagsrean. Risken finns alltid att man köper på sig saker som man ändå inte är i behov av. Sparar pengarna till de saker jag verkligen vill ha istället.

Julen var fin. Hängde med faster, farbror, kusiner och respektive. Så mysigt. Fick snosa baby, underbart. Nätterna på arbetet var lugna även där hade viss julefrid infunnit sig.

Försöker summera detta år i mitt huvud. Ett mycket händelserik år på alla sätt. Mer om det någon annan dag tills dess får ni ha god fortsättningar, godingar. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!