fredag 9 januari 2015

År 2014
 
Helt omöjligt egentligen att summera ett år i bilder och text. Alla känslor, minnen, ord, dofter och smaker som man har fått uppleva. Men jag har försökt men självklart inte fått med mig allt. Ett annorlunda år men lärorikt.

Dag från år 2014 alltid kommer minnas? När jag plötsligt blir överraskad av mina vänner. Det ringde på dörren och där står ett helt glatt gäng. De kom med mat, blommor och kärlek. En hel kväll hemma hos mig. En otrolig kväll. Blir varm inombords när jag tänker tillbaka på den kvällen.


Bästa sommarminne? Västkusten. Afterbeach.



Bästa köp? Min nya bil. Min vita pärla.


Sämsta köp? Skor med för hög klack. Skitsnyggt men obekvämt.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla stunder med min brorson Sixten. Hundarna. När mina vänner har berättat att de väntar barn och när min bästa vän hittade kärleken. Uttestningen i Spanien.


Genomdrev du någon stor förändring? Jag var som fysisk svagast i mars, aldrig i mitt hela liv varit så svag. Kunde nästan inte gå eller ta mig ur sängen och knappt någon motorik i mina händer pga svullnad samt värk i hela kroppen. Då hade jag gått med värk och funktionsnedsättning i över 9 månader. Fick en kronisk sjukdoms diagnos, läkemedel och sjukgymnastik. Efter bara någon månad mådde jag som "vanligt" igen. Vägrade vara sjukskriven mer än 1 månad. Blev beviljad rehabiliteringsresa till Spanien i oktober. Resan gjorde mig ännu mer levande. Min kropp blev fysiskt starkare och jag har aldrig mått bättre. Det resulterade i att idag har jag fortsatt med träningen. Kör 5 pass i veckan och mår som om jag vore 15 år. En otrolig kroppslig förändring. Vilket även jag har fått höra av andra människor runt om mig. Återigen strålar jag och är full med energi. Partysessan la skorna på hyllan. Mitt festande har inte upphört men numera begränsat.


Reste du utomlands? Älskar att resa. Var i januari tillsammans med Linn till Las Palmas. Det var snöstorm hemma och vi njöt av champagne vid poolkanten. Drog till Warszawa i maj med Solan. Öst is da shit. Spännande resa med mycket kultur. I augusti åkte jag och Emma till Montenegro. Fantastiskt väder och natur. Rehabiliteringsresa i 4 veckor ifrån mitten av oktober till november i Spanien.  Bra träning där och kul att träffa nya människor. Vilka resor! Sammanlagt spenderade jag 7 veckor av året utomlands.




Vad skrattade du åt? Klas Eriksson och Ellen Bergström. Galghumorn på jobbet. Norrmän på bästkusten. Mammas emojimeddelanden.

Vad önskar du att du gjort mer? Flera skogspromenader med hundarna. Haft mer tid till att träffa mina vänner som är utspridda i landet. De finns främst i Sthlm och GBG.

Vad önskar du att du gjort mindre? Tvättat. Tycker att jag inte gör något annat än tvättar kläder. Använt mindre svordomar. IPhonen, en tidtjuv. Arbetat när alla andra var lediga och varit ledig när alla andra arbetat. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Senaste halvåret mycket gladare. Är lycklig och till freds med livet. 



Största misstaget? All tid och energi jag har slösat på människor som inte värd mig. Att det tog mig flera gånger att inse att jag har fått nötallergi. Kämpade emot länge med kortison och antihistamin.

Vad spenderade du mest pengar på? Bilen. Resor. Mat. Kläder.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Firade den stort en dag före på Riche i Sthlm tillsammans med ett par underbara brudar. Hela den helgen firade vi mig. Var på Summerburst. Själva födelsedagen spenderades på ett tåg i några timmar och avslutades med bär samt glass hos päronen. En bra födelsedag.



Vad fick dig att må bra? Träning. Hundarna. Vännerna. Familjen. Resorna. Frukt. Solen. Skägg. Cava i måttlig mängd.




Lärde du dig något nytt? Massor. Framförallt har jag utvecklas mycket som person. Mognat.

Något du var stolt över? Min envishet. Att jag är en självständig kvinna. Alla starka kvinnor jag har runt mig. 

Nya bekantskaper? Fick flera nya kollegor. Hänger fortfarande ihop med samma tjejer på min fritid. Fått ett flertal ytliga bekanta som kanske kan bli mer än det, tiden får utvisa det.  Fann en ny vän, Victor. Vi är väldigt olika men ändå så lika. Han får mig att se på livet med ett annat perspektiv.



Vad tänker du göra annorlunda år 2015? Satsa ännu mer på mig själv. Byta arbete. Tvätta mindre. Vara inte så högljudd. Äta mer regelbundet. 

Högsta önskan just nu? Att alla mina nära och kära får vara friska. Att min kärlekstid kommer när jag minst anar det.

Hur firades nyår? Hos Cami. Där fanns god mat, dryck och ett härligt gäng. Nya året startade på det bästa sättet.
 
Jag är grymt taggad för år 2015 har att erbjuda. Har massa saker redan inplanerat. Verkar bli ett toppen år. Jag ska fortsätta vara en livsnjutare, fullt ut. Pussar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!