onsdag 28 januari 2015

Fendi - Pappa, jag har en italienare.

 
Jag har en välfylld vind med ytterkläder, inredning, skor och massa annat skit. När jag tröttnar på saker tar jag hissen upp och slänger in dem där. Det ett totalt kaos på vinden men jag vet ungefär vad som finns däruppe men bara ungefär. Sällan jag ens vågar visa någon hur det egentligen ser ut. Men där uppe finns vissa tillfälligt bortglömda god bitar.

Idag fann jag min älskade Fendiväska. Mitt bästa loppisfynd ever. Skulle gissa att väskan är ifrån slutet av 80-talet eller tidigt 90-tal. Den är i bra skick men använd och har serienummer. Gillar designen, den är i så kallade påsmodell. Man kan bära den på två olika sätt med lång axelrem eller med handtag, alltså perfekt till olika användningsområden. Jag hittade väskan i botten av en stor korg på Rödakorset i Säffle för minst 7 år sedan. Antagligen ifrån ett dödsbo. Tanterna som arbetade på Rödkortset hade inte kunskapen om väskans värde. Jag fick den för 15 kr!!!

Helt sanslöst, 15 pix liksom. Kommer aldrig sälja den utan den ska ärvas vidare. Den känslan när jag köpte den, en euforisk känsla. Ett fynd ifrån ett av världens främsta lyxmodehus. Kanske är det mitt livs fynd. Nu ska jag börja använda den igen. Den är värd att synas och få följa med mig på äventyr. Känns som Fendi inte är så popis i Sverige, lite som svenskarna har glömt bort märket. Kanske är det för to much för oss svenskar ( för mig kan det aldrig bli för to much) med stora och "vågade" logotyper. Men även kanske att märket inte är så tillgängligt just här och att det är dyrt. Ändå har vi svenskar gott om pengar och väldigt beresta och borde ha stött på märket i storstäderna runt om i världen.  

Jag äger sedan tidigare även en halsduk därifrån och en scarf både med F-loggan. Piffar till väskan lite extra genom att hänga på en tassel. Fendis logga är F passar ju utmärkt till mitt efternamn. Folkesson hjärta Fendi. Fendi hjärta Folkesson. Vi är skapta för varandra. Puss
 
P.s Bilden är inte rättvis emot väskan, logotyperna syns knappt och självklart är den vackrare i verkligheten som allting annat.  D.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!