fredag 27 januari 2012

First aid kit





Eftersom jag är en systeryster var det dags att plocka ihop en first aid kit eller rättare sagt -bra-att-ha-saker-i-vardagsväskan-och-vid-resa. Hade helt glömt bort min vintage plånbok ifrån Gucci, tidigt 80tal. När jag köpte den var inte ett öga torrt, den är ljuvlig och bara min. Nu är den fylld med godsaker som : Paracetamol, NSAID, Compeed, Propavan, OB, Profil, Betapred och Loratadin. Redo att möta världens alla hinder, asnice!

Mina omhändertagnade gener sattes igång ikväll på Skavlan. Denna Thorsten Flinck. Han känns som en etyliker med konfusion. Och jag vill bara ta hand om honom, rädda honom. Han är så knäpp att jag kan inte annat än gilla honom. En riktig skön knäppgök. Thorsten, vill du bli min patient?

Har slaviskt börjat följa en tjej på twitter som skriver fina och kloka ord. En Åsa. Hon rockar! Hennes twitter är @bitterfnitta

Det är här det händer.
Nu.
Livet.
I varje tanke, muskel, dröm.
Exakt här.

Letade i natt.
Efter minnet.
Det är där som var du.
De du sa.
Med tydlighet.
Nu är det blött.
Utan grepp.
Flyr mig
Till förmån för nya.

Om man springer fort och skrattar mycket så märks det inte att man är ful.

( Plånbok : Vintage Gucci)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!