söndag 29 januari 2012

I wear heels bigger than your dick!





Gudars skymning, vad jag och Marie dansade igår. Det dracks flytande bröd (Läs:Öl) och det brändes flera hundra kalorier, ingen muskel var stilla. Fötterna var bortdomnade, musiken som spelade var alltifrån Spears, Dolly till Rage. Hell yeah vad kul det var.


Även semesterplaner grundades. Kanske aktuellt med en roadtrip genom Europa. Jag, Marie och en Suv. Amsterdam och Franska Rivieran. I två veckor. Kan bli och kommer bli tokigt bara så där underbart galet.



Åkte nattbussen hem, bara tre hållplatser. Tar den bara för att det alltid händer skojiga saker där och för jag är dumsnål. Helt plötsligt skriker busschaffisen till en ung kille. Han får inte äta pommes på bussen för det luktar fett. Frityrolja. LCHFpolis verkar har kommit till kommunaltrafiken i Karlstad. Bussen stannar. Arg chaffis. Han upprepar sitt mantra. Jag med PMS, säger tydligt att typ halva världens befolkning svälter. Låt honom äta det, kan knappast slänga maten. Det blir tyst på nattbussen. Några ger mig snälla blickar andra inte. En yngre tjej tittar nedifrån och upp på mig och säger man de har iaf varmt. Jag blir mörkrädd av att hon antagligen tror att de flesta svältande människor är bosatta i ett varmt land. Där sitter hon i en Candian Goose som är gjord för Alaskas klimat. Orkar inte ta en diskussion ens. Inte klockan halv tre på morgonen.


Visst, jag tycker att Sverige är för litet för mig och det är svinkallt. Då finns det två enkla alt. annars köpa en varm jacka vilket hon tydligt hade gjort eller att flytta. Det kommer knappast någon man med en vithäst och räddar dig. En sådan fin häst med horn, ni vet. Det är som att vänta på norrsken i centrala Sthlm. När den krysta stämningen och tystanden i bussen börjar avta, säger en kille i 20 års åldern till mig. Du är söt! Men hallå där köp blåbär. Jag vill inte vara söt. Jag vill vara het och smart. Ger honom ett leende och säger till honom om du bara visste. Går av bussen. Kylan möter mig ändå är jag nöjd, nöjd över att bo i Sverige.



(Dress H&M, Bracelet ; Jimmy Choo, Heels: H&M)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!