tisdag 21 februari 2012

Bye Bye BMB Hello Hello Avicii!!

Om det blev en lugn helg för återhämtning? No shit, jag och några av mina fina arbeteskompisar tackade av Blue Moon Bar, de stänger sina portar forever nästa lördag. Vi firade av med shotsrace, dans på bardisken och många skratt. Tusentack BMB för all dans, fylla och alla de galna människor man har träffat, vår kärlekshistoria är över efter 6 års tid. Karlstads bästa discodansställe ( säger man discodans eller låter det helt tokigt?) vila i frid!

Jag borde åka på rehab. Åka till landet, ingen musik, alkohol, stress, sömnsvårigheter och puls. Utan bara vila, lyssna på tystanden och finna ro. Eller inte! Helevete heller! Snark snark ....

Istället händer något helt galet nästa helg. Jag och min Solveig dra på tjejweekend. Till Stockholm. Vi ska lyxa oss hela helgen, vad annars liksom? Käka lördagsmiddag på Riche, obligatoriska Bellinipauser under shoppingrunderna, låta plånboken glöda på MJ, dansa sönder klackarna på Stureplan och det grymmaste av allt...*Trumvivel* Vi ska på Avicii i Globen o rocka röv. Woop woop! Biljetterna går till VIPlounge, längst fram med bar och egen ingång. Ooo..Lord, längtar ihjäl mig.

Var på skogstur häromdagen med Spotify i öronen. Går förbi en familj som sitter och fikar. Barnen har rödmosiga kinder, de skrattar, ögonen glittrar och föräldrarna håller om varanda.
Drömmer då om familjelivet. Om barn. Om en make. Det ser så mysigt och gemytligt ut. Lätt att romantisera allt. Mindre flott att ha skrikande småbarn en måndagmorgon kl 04:00 i november. Samtidigt levererar Spotify värsta bästa slängan ifrån Swedish House Mafia. Helt plötsligt byts min drömbild om familjlivet ut. Istället drömmer jag om att åka till Ibiza, att säsonga där. Dansa nätterna igenom i en bur i klädd endast småtrosor. Kluven ? Om, som ett vedträd. Nu passar jag på att leva ett mittemellan liv, ibland vuxet och ansvarsfullt och vissa dagar fjortisstil. Fungerar utmärkt. Låt mig aldrig bli tråkvuxen och korrekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!