måndag 6 februari 2012

R & R



Två R har dimp ner i Karlstad. Rallyfeber och rysskylan. Svenska Rallyt bidra till att fler människor kommer till lilla Karlstad, det behövs och sedan förstör bilarna miljön. Bilar som kör snabbt, jättekul men livsfarligt. Äcklar mig också att detta gubbdagis har en budget på massa miljoner. Män i skoteroverall som har lössnus under läppen och käkar Dennisgrillkorv, självklart drinks billig smuggelöl. Inte nog med det, det bärs fula mössor med reklamloggor och tumvantar i fleece. Men ändå står jag där med dubbla moralskyltar. Gillar farten, snö som flyger och motorer som låter. En konstig sport.



Denna vinter har mina öron lyssnat på den ständiga gojjan om vintervädret. Kan det inte bli kallare och mer snö har det tjatas om. Jag vill hellre ha Kalifornien klimat. För så här är det. Jag tycker att fint med snö men kylan är det tummen ner på. Vill jag uppleva snö och kyla då åker jag dit. Till Sälen, Åre, Alperna och Aspen. Enkel matematik.



Nu har rysskylan kommit och mina snäckformade öron som är fyllda med juveler får lyssna på dessa bitterfittor som klagar över kylan helt plötsligt. Nu är det för kallt. Aldrig bra. Det är jobbigt att skrapa rutorna på bilen som kostar mer en halv miljon, att barnen inte kan leka ute och att gubben är sur över snöskottningen. Mitt huvud skriker, Fuck you! Gå och dö då! Moget eller hur?



Man behöver inte skrapa rutorna, finns något som heter motorvärmare, garage, cykel och buss. Och de flesta människor äger två ben och med dem kan man gå och springa. Rörelse bidra till att endofiner frigörs, då det kan hända att man blir mindre bitter. Fantastiskt! Barnen kan visst vara ute och leka. Ge de varmakläder, varmchoklad och kärlek istället för dataspel, billigt godis ifrån Eldorado och tjat. Om gubben är sur över snön. Ge honom då ännu mer kärlek och hjälp till. Gör någonting tillsammans. Krama om varandra.



Wiiiiii, åker på cancerkonferens i två dagar med några coola katter ifrån arbetet. Till Västerås. Ska sno högvis med reklampennor, hoppa i hotellsängarna på Plaza, dricka champagne, äta gratismat, skrämma torra doktorer och självklart lära mig massa nytt så jag blir en bättre systeryster. Ska bli dunderkul och spännande. Ciao Ciao.





( Lilla jag i ryssmössan i rysskylan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Babe, tyck till!